Ford Mercury Milan i Mountaineer

Radar zlikwiduje "martwy punkt"

14 kwietnia 2008, 15:54

W przyszłym roku klienci Forda będą mogli zażyczyć sobie opcjonalnego zamontowania w samochodzie radaru pilnującego tzw. martwego punktu. Przypomnijmy, że jest to punkt w którym widoczny w lusterku bocznym wyprzedzający nas samochód nagle znika z pola widzenia.



Reklama bramy garażowej na pilota (rok 1948)© Roadsidepictures

Niemcy włamali się do garażu

4 kwietnia 2008, 11:53

Grupa niemieckich naukowców opracowała technikę włamania do samochodów, bram garażowych, drzwi wejściowych i wszystkich innych miejsc, w których do zabezpieczenia łącza pomiędzy otwierającym je pilotem, a urządzeniem, wykorzystywana jest popularna technologia firmy Keeloq.


© net_efekt

Ochrona z boku

17 marca 2008, 11:22

W ramach projektu APROSYS (Advanced Protection System) opracowano aktywny mechanizm ochrony pasażerów w razie kolizji bocznej. Nad technologią pracowali naukowcy z Fraunhofer Institute, akademicy z różnych uniwersytetów oraz inżynierowie zatrudnieni przez firmy motoryzacyjne.


Norweski znak wyznaczający pas dla samochodów z większa liczbą osób

Kamera szuka pasażera

10 marca 2008, 11:03

Uczeni z Loughborougs University opracowali specjalną kamerę, która potrafi odróżnić żywego człowieka od zwierzęcia czy manekina. Łamiący przepisy kierowcy, o ile władze zezwolą na użycie kamery, będą mieli trudniejsze życie.


© slightly-less-rand omlicencja: Creative Commons

Know-how walki płci za kierownicą

6 marca 2008, 10:28

Kobiety i mężczyźni ciągle spierają się (i to nie tylko podczas jazdy) o sposób prowadzenia samochodu przez drugą z płci. Naukowcy twierdzą, że zjawisko to ma podłoże genetyczne.


Najgroźniejszy morski drapieżca

28 lutego 2008, 12:42

Na północ od Norwegii odkryto szczątki pliozaura, morskiego dinozaura, który żył 150 milionów lat temu. Dzięki nim dowiedziano się, że zwierzęta te mogły mierzyć nawet 15 metrów, o 5 metrów więcej, niż dotychczas sądzono.


Splinter

Bierzemy kawałek cienkiej sklejki...

26 lutego 2008, 01:01

Amerykański projektant Joe Harmon opracował – jak twierdzą źródła – pierwszy na świecie drewniany samochód klasy supercar. Dwuosobowa maszyna, nazwana Splinter (ang. drzazga), jest budowana w ramach projektu studenckiego na Uniwersytecie Stanowym Karoliny Północnej. Jej twórcy mają zamiar wykorzystać drewniane kompozyty wszędzie tam, gdzie będzie to tylko możliwe, m.in. w karoserii, podwoziu, zawieszeniu czy kołach.


Odkręcanie korka już nie pobrudzi nam rąk. © Tankpitstop

Tankować jak dawniej...

4 lutego 2008, 23:55

Kierowcy tankujący na starych stacjach benzynowych mogli napełnić bak bez ruszania się zza kierownicy – o uzupełnianie paliwa troszczył się personel stacji. Dziś do dystrybutora paliw zwykle musimy fatygować się sami. A jak wlewanie "oktanów" będzie wyglądało w przyszłości? Pewien Holender twierdzi, że tak jak kiedyś: my będziemy siedzieć w samochodzie, a benzynę naleje nam... robot.


Ukoić kierowcę

19 stycznia 2008, 21:58

Pojazdy poruszające się po naszych drogach są coraz nowocześniejsze i bezpieczniejsze. Jednak zdarzają się sytuacje, w których nie wystarczają nawet najlepsze poduszki powietrzne, ani kontrolowane strefy zgniotu. Dlatego niemieccy naukowcy z Technical University of Berlin zabrali się za pracę nad samochodem, który umożliwi ograniczenie liczby wypadków przez poprawę komfortu psychicznego kierowcy.


Nano w wersji luksusowej. Zdjęcie: Tata Motors.

Maluch znad Gangesu

11 stycznia 2008, 00:31

Choć rewolucji motoryzacyjnych obiecywano nam wiele, samochody wciąż należą do urządzeń raczej drogich i raczej szkodliwych (dla środowiska, przechodniów, a czasem nawet kierowców). Jednak pojawił się kolejny producent, który obiecuje zmianę oblicza branży. Zdaniem firmy Tata Motors z Indii, rewolucja ma się dokonać za sprawą autka o nazwie Tata Nano.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy